„Vaikystės sodas“

Pagalbos
vaikui centras

„Vaikystės sodas“
Kontaktai
„Vaikystės sodas“

Visi įrašai

MOKSLO NAUJIENOS. Mokytojų svarba pradinėse klasėse
2013 06 04

 

Mičigano universitete (JAV) atlikti tyrimai patvirtina, jog geri pradinių klasių mokytojai ne mažiau įtakoja gerus moksleivių rezultatus nei mažas moksleivių skaičius klasėse.  

Pasak tyrimo vadovo S. Konstantopoulos, mokytojai jau nuo darželio gali reikšmingai paveikti vaiko skaitymo ir matematikos rezultatus vyresnėse klasėse. Tad šiandien jau moksliškai patvirtinta – geri anksti sudėti pamatai išties reiškia tvirtą namą ateityje. Tad tyrimas pabrėžia, kaip svarbu atrasti bei samdyti efektyviai žinias perteikiančius pedagogus jau pradinėse klasėse ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose, o taip pat sudaryti jiems galimybę kelti profesinę kvalifikaciją.

„Žinoma, mielai sutiktume turėti gerus mokytojus visose klasėse, – teigia  S. Konstantopoulos. – Bet jei tenka prioritetizuoti resursus, galbūt veiksmingiausia investuoti į pradines klases, nes būtent čia vaikai gauna esminius skaitymo ir skaičiavimo įgūdžius“.

Tyrėjai analizavo keleto tūkstančių vaikų standartizuotų skaitymo ir matematikos testų rezultatus nuo priešmokyklinių iki trečių klasių imtinai. Paaiškėjo, kad visų keturių klasių mokytojai reikšmingai įtakoja būsimus savo mokinių rezultatus, nepriklausomai nuo kitų mokytojų. Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, ikimokyklinės ugdymo įstaigos mokytojai turi didelį ir išmatuojamą poveikį vaiko trečios klasės rezultatams.
Tyrėjai naudojosi medžiaga, surinkta kitam didelės imties tyrimui, stebinčiam, kokį poveikį vaiko mokslams daro klasėje besimokančių vaikų skaičius. Tyrėjus nustebino, jog mokytojų įtaka vaiko pasiekimams yra ne mažesnė, nei nedidelių klasių.

Mokytojų įtaka labiau pastebima vaiko skaitymui nei skaičiavimo įgūdžiams. Pasak  S. Konstantopoulos, tai suprantama, nes „mokytojai darželiuose, o kartais netgi pirmosiose klasėse tipiškai savo paskirtį suvokia kaip raidelių, o ne skaičiukų mokymą“.

Nuotr. www.flickr.com