„Vaikystės sodas“

Pagalbos
vaikui centras

„Vaikystės sodas“
Kontaktai
„Vaikystės sodas“

Visi įrašai

MOKSLO NAUJIENOS. Norite, kad vaikai sveikiau valgytų? Ne kartokite jiems, o parodykite!
2013 09 02

 

Jei leistumėte vaikui pasirinkti lėkštę salotų ar mėsainį su bulvytėmis, šis tikriausiai pasirinktų pastaruosius. Tačiau Ajovos universiteto tyrėjai  nustatė, kad nuolatinis kartojimas, jog reikia valgyti daugiau vaisių ir daržovių, yra ne toks veiksmingas, kaip įtikinėjimas vizualiuoju būdu.
Norėdami tai įrodyti, marketingo srities bei informacinių technologijų specialistai diabetu sergančių vaikų (6-12 metų) stovyklos valgykloje pastatė ekraną, kuriame salotų vaizdai keitėsi pramaišiui su meniu tekstu. Stovyklautojams buvo sudarytas subalansuotas valgiaraštis, į kurį įėjo grūdai, mėsa, pieno produktai, vaisiai ir daržovės, o taip pat šalia stovėjo papildomas salotų baras, iš kurio buvo galima savarankiškai įsidėti norimą kiekį. Virtuvės darbuotojai svėrė salotas prieš ir po kiekvieno valgio. Skaitmeninis paraginimas labiausiai veikė berniukus, kurie nuo 50 iki 70 proc. noriau krovėsi salotų, agurkų, pomidorų ir morkų, ekrane matydami „skanius“ salotų vaizdus. Tai nustebino ir pradžiugino pačius tyrėjus: „Žinoma, berniukai dažniau žaidžia vaizdo žaidimus ir labiau mėgsta technologijas. Pastebėjome, jog berniukai dažniau už mergaites stabteli pažiūrėti į ekraną ir, regis, būna labiau paveikti jame matytų vaizdų“.
Šis tyrimas atspindi ir patvirtina tai, ką mokslininkai jau buvo nustatę laboratorijoje. Kai tyrimo dalyviams buvo siūloma pasirinkti tarp tam tikro maisto nuotraukos ir judančio vaizdo, dauguma žmonių iš valgiaraščio užsisakė būtent pastaruoju būdu užfiksuotus patiekalus. „Kuo vaizdas realistiškesnis ir „gyvesnis“ – kalbame apie judėjimą, spalvas, ryškumą ir tikroviškumą, tuo labiau jis stimuliuoja žmogaus reakciją. Į vaizdą ekrane reaguojama panašiai, kaip ir žiūrint į lėkštę prieš nosį. Jei esate alkanas, jūs tikriausiai pasakysite: „Noriu to, ką matau“, – teigia tyrėjai.
Naujausiomis technologijomis, pristatydamos naujus produktus, jau naudojasi kompanija „Burger King“. Ajovos universiteto mokslininkai mano, jog ši idėja puikiai pasitarnautų mokyklų bufetuose ir valgyklose bei padėtų moksleiviams pasirinkti sveikesnį maistą. Tai pratęsia idėją, jog sveikesnis maistas turėtų būti patiekiamas patraukliau bei prieinamesnėse vietose. Tyrėjai įsitikinę, jog ekranai yra nedaug atsieinanti investicija, užtat teigiami pokyčiai gali būti neįkainojami. Be to, svarbu, jog moksleiviai jausis sprendimus priimantys patys, o ne paliepti rinktis sveikesnį maistą.

 

Nuotrauka iš www.flickr.com