Dar kartą apie moters įvaizdį.

Parašyta 2011 Birželio 24 d.

Lietuvoje įmonių vadovai turi išklausyti darbų saugos kursus. Ir priešgaisrinės saugos kursus. Tačiau aš šįkart - ne apie kursus. Moteris, su kuria teko bendrauti kursus organizavusioje bendrovėje, buvo tikrai paslaugi ir neturiu nė menkiausio priekaišto - ji tikrai dirbo savo darbą (ir dar išmanė, ką sako, kas - kartais atrodo - nebūtinai būdinga sutinkamiems profesionalams!). Tačiau viena SMULKMENA išmušė mane iš vėžių - įmonės reklaminiai bukletai. Pasijutau, tarsi teleportavausi į praeito šimtmečio trečiąjį-ketvirtąjį dešimtmečius.

Taigi prisiminiau jau gerokai seniau matytas JAV 1930-ųjų reklamas (kurios, gvildenant lygybės temą, yra neprastas reality check) ir nufotografavau skrajutes, kurias gavau darbų saugos kursuose. Žinoma, aš nelabai turėjau galimybę rinktis, bet šiaip...būtų šaunu, jei moterys tiesiog neitų į kursus ten, kur paslaugos reklamuojamos štai taip:

Nežinau, kaip jus, bet mane toks moters vaizdavimas erzina iki negalėjimo. Kita vertus, kartais, kai pasiklausau, ką kai kurios moterys kalba (arba leidžia vyrams apie save kalbėti) ir droviai akis nuleidžia (ir dar net pritaria!), kai vyrai replikas laido...O apie iškirptes, vakarinį makiažą dieną ir, atrodo, tą vieną vienintelį siekį įsikibti į parankę vyrui...kol kas dar siaubingai akis bado :D Žodžiu, kai atsisėdu ir pagalvoju, tai ne(be)sistebiu, kodėl Lietuvoje dar XXI amžiuje įmanomos tokios reklamos tokią paslaugą teikiančioje įmonėje. Nes, kaip sakant, yra paklausa, atsiranda pasiūla. Paprastų paprasčiausiai.

Buvo laikas, kai buvo tokių reklamų JAV paklausa. Ačiūdiev, šiandien apie jas kalbama kaip apie vintage reklamas. Bet ar tikrai toli pažengta?!



http://verslas.delfi.lt/business/dazu-parduotuves-savininkas-kritikuojamas-del-apsinuoginusiu-darbuotoju.d?id=47971557

guste
2011 07 26 16:06

Boruzele, mes savo sunus auklejame pagal savo vyriskumo supratima.

Man į vyro sąvoką įeina sugebėjimas pasirūpinti namais ir vaikų auginimas. Mano akimis, net ir vyras turi mokėti išreikšti savo mintis ir jausmus.

Nėra universalaus vyriškumo, tai, kas vyriška priklauso nuo laikmečio, konteksto, kultūros, individualių pažiūrų ir pan. Tad nereikėtų jums baisėtis, kad "neskiepijame vyriškumo."

Kokių vertybių jums laikytis, jums pačiam ar pačiai spręsti. Tikrai niekas jums prievarta jų nebruka. Čia tiesiog vyksta diskusija. Juo labiau, kad tradicinis suvokimas, kas vyriška ir kas moteriška mūsų visuomenėje vis dar labai stiprus ir vis dar priklauso normai, tad tikrai niekas gyvenantis pagal tradicinį šabloną neturėtų jaustis diskriminuojamas.

Diskriminuojami, niekinami tie, kurie neatitinka to šablono, kuriems jis nemielas, kurie nenori pagal jį gyventi.

O kas liečia diagnozę, kad "vyras negerbiamas" ir nuvertinamas, tai man, atvirai sakant, nelabai suprantama, kodėl jums taip iš šitos diskusijos rodosi.


O žodžio laisvė galioja tiek vyrams tiek moterims, tai jums nebūti būti vyru, kad "ne taip, kaip Edas parašytumėt".

Alice
2011 07 05 19:57

kas iš moterų pasisakymų matosi absoliuti nepagarba vyrui. jis absoliučiai nuvertinamas. Jis jau kaltas tuo, kad yra vyras.

Nu taip į darbą priimamas dažniau vyras, karjera - dažniau daro vyrai. o ką vyram kita daryti, jei išstumimas iš savo kelio. Būčiau aš vyras, tai aš jums ne taip, kad Edas parašyčiau. tikiu, kad jis gyvenime yra labai fainas vyras.
Žinot ką, aš kaip moteris kai kuriuos dalykus darau geriau kaip vyras ir dėl to aš nesiruošiu atiduoti vaikų augininimo, priežiūros į vyro rankas.

Lygios galimybės pasisuko taip, kad tuoj vyrai pradės vaikus gimdyti. Žinot aš gyvenu savo gyvenimą, tvarkausi, kodėl man yra deklaruojamos akivaizdžiai peršamos vertybės, kurių aš net nenoriu laikytis. Greit į santuoką vyrai ateis su
raudonais batais su boružėlėmis.....

Kaip jūs savo sūnus auklėjate ir skepijate vyriškumą

Nu ir užmėtykite mane ružavais akmenėliais

boruzele
2011 07 05 17:07

Edai, jeigu žmogus kultūringas, tai dėmesį priešingai lyčiai parodyt galima jos nežeminant ir neužgauliojant. Aišku, yra tam tikri mažiau civilizacijos paliesti visuomenės sluoksniai, kur galioja kitoks supratimas. Tuo ir skiriasi mužikas nuo džentelmeno.

Lupena
2011 07 04 18:36

skirtumas tarp zmogaus ir gyvyno nedidelis, taip, zmogus labiau "sapiens" nei gyvynai, bet visvien zinduoliu padermes.

Nebutu instinktu ar mesos, tai galetume sneketi apie 100% zmogiskuma morale be jokio kunisko pagrindo.

Zmogus atsirenka partneri pirma pagal vaizda, kavapa, skoni, veliau prieina iki poziurio i gyvenima, kulturinio poziurio. Taigi, visu pirma mes gyna mesa.

ir visgi priekabiavimas nera priekabiavimas jei abieju pusiu tikslai sutampa. Bet visgi reikia partikrinti kokiu metodu ar kita puse nori to paties...

edas
2011 07 04 15:58

Ir priekabiavimas ir prievarta yra šiaip istatymais uzdrausti dalykai. Tai bendro turi. Ir bendra ne tik, kad istatymiskai tai nedarytini, bet ir todel, kad yra dar ir kitu bendru faktorius, pavyzdziui "power" naudojimasis situacijoje. Juo labiau, kad mokslinės studijos teigia, jog tiek priekabiavimas, tiek prievartavimas yra daugiau susiję su būtent naudojimusi aukšesne pozicija, "power", o ne seksualumu.

Beje, priekabiavimo ir prievartavimo aš nesulyginu, tik noriu parodyti, kad biologinis priekabiavimo pateisinimas yra lygiai toks pat absurdiškas kaip ir prievartavimo.


Nežinau, kodel jums taip norisi save sugretinti su bebru ar stirna. Nejaugi nemanote, jog egzistuoja skirtumas tarp gyvūnų pasaulio ir žmoniū pasaulio?
Pavyzdžiui liūtai poruojasi tik vaisingomis dienomis. Kodėl mums tada nesusilyginus su liūtais? Arba jūros arkliuko patinas rūpinasi kiaušinėliais. Tai kodel mums su jais nesusilyginti?

Ir dar... paprasyciau cia "neprirasyti" man elgesio, kurio aš neturiu. Rašot, kad jei neturėčiau vyro vaiko, tai į priekabiavimą žiūrėčiau teigiamai. NESĄMONĖ.

Pirmiausia, priekabavimas NĖRA malonus dalykas nepriklausomai nuo to ar esi istekejusi ar turi vaiku ir pan.
Priekabiavimas tai, kai vienas individas leidžia sau manyti esąs "dievo dovana", kai jis ar ji peržengia ribą.

Visų antra, priekabiavimas ir abipusiai santykiai yra visisškai skirtingi dalykai. Abipusiuose santykiuose abi pusės SAVO NORU dalyvauja. Priekabiavime nėra tokio dalyko kaip "savo noras".

Alice
2011 07 04 14:25

@Alice

priekabivima nuo prievartos reikia atskirti ir net nepainioti - cia kita tema.

"Jei seksualinį priekabiavimą bandysim pateisinti kaip naturalią santykių tarp vyro ir moters eigą"...

tai nori pasakyti kad tai nenaturalu?
o kaip bebrai, stirnos elgtusi?
cia globali problema su pandom "no interest in other sex" todel ir nyksta... joms net pandu porno video pradejo rodyti bele daugintusi

alice, neturetum vyro, vaiku, privataus gyvenimo, tik darba tai kitaip i priekabiavima ziuretum. Zinau atveju kai zmones tik per "pazintis" darbe sukure seimas.

edas
2011 07 04 13:46

Suprantu tą norą surišti seksualinį priekabiavimą su naturalumu, biologiniu determinizmu, nes tai, kas naturalu yra gerai.
Bet kaip jau minėta ne kartą tas biologinis paaiškinimas ignoruoja individualius, socialinius ir kultūrinius faktorius.

Jei seksualinį priekabiavimą bandysim pateisinti kaip naturalią santykių tarp vyro ir moters eigą, tai tada turėtume ir prievartavimui suteikti tą pačią naturalumo aureolę. Maždaug: "Vyrukas savo hormonų, testosteronų valdomas nesugebėjo susivaldyti. Juk taip baisingai jam prireikė...čia ir dabar. Čia ne jis kaltas. Čia gamta kalta".

Alice
2011 07 04 13:18

@Lupena
jeigu kabina zmogus kuris nepatinka, tai vadinama "vilgaru" arba priekabiavimu.

edas
2011 07 04 12:48

Edai, jūs supainiojot priekabiavimą su "kabinimu". :D priekabiavimas -- tai vulgarus, nepagarbus elgesys. jis neturi nieko bendro su dėmesio rodymu norint susirasti antrą pusę.

Lupena
2011 07 04 12:34

papildymas:
nebutu sexualio priekabiavimo - tiklo sexualiai susieiti "no mater what" vyras moters nerastu, moteris vyro, nebutu rezultatu - vaiku, nekurtu Austeja blogo kaip sisitvakyti su auganciais padariniais ir nediskutuotume sia tema

edas
2011 07 04 11:33

@ALICE
"Taigi, hipotezė, kad priekabiavimo priežastys yra biologinės nėra patvirtinta mokslo."

visa komentara irodanti surasei ir se tau..
sexualinis priekabiavimas pazodziui issivercia kad tai prigimtinis dalykas

dar pasakyk kad nera mokslinio irodymo kad sexas kaip toks nera prigimtinis. O jei prigimtinis tai partnerio paieska ar tiesiog noras poruotis kaip turi pasireiksti? zinute ant Facebook sienos?

edas
2011 07 04 11:22

Atlyginimu tema.

na lietuvoje procentais vyrai uzdirba daugiau, moterys maziau.
tai dabar vel del statistikos cia vejus kelsim?

yra du darbo tipai:
1. Good job - darbas reikalaujantis intelekto
2. Shitty job - drabs nereikalaujantis intelekto

Lietuvoje jau senai good job vertinamas ne pagal lyti, bet pagal protinius gebejimus ir cia deje visi ant kokios lyties esi - svarbu results. Aplink mane moterys uzdirba tiek kiek ir vyrai, yra moteru direktoriu, savininkiu etc. neiviena nesiskundzia diskriminacijom...

shitty work kitas reikalas, jeu tu nemoki nieko tenka tai daryti ir tai jau vertinama pagal kalorijas / energija / svori... kiek kainuoja sunesioti dvi tonas plytu ar isplauti du tualetus. kuri lytis kuriuo darbu apsiims, kiek kas gaus...

butent darbas nereikalaujantis intelekto iskraipo statistika mol vyru naudai... taisykit ekonomika maziau kovojant del lyciu lygybiu

Austeja paminejo socialine lygybe..
nebus tokios - darbe lytis lygios jau senai - pinigines storis kuria diskriminacija — su gold kortele banke eini be eiles o mirtingieji sedi po valanda eileje...

p.s. iskirptes valdo :)

edas
2011 07 04 11:14

Atsakydama į Jūsų klausimą, Austėja siūlau dar kartą įvertinti ar tai smulkmena. Paprastai į smulkmenas dėl jų mažo reikšmingumo nekreipiam dėmesio, jos netrumpina mums gyvenimo.

Lietuvoje kaip ir visose Europos valstybėse yra tarnyba, kuri vertina lyties diskriminacijos atvejus ir taiko sankcijas. Jos sprendimai yra privalomi ir gali būti įvairaus pobūdžio: bauda, uždraudimas tęsti reklamą, išėmimas reklamos lankstinukų iš rinkos.

Siūlymai tokie. Svarbiausia tinkami ir teisingi sprendimai.

boruzele
2011 07 03 18:23

boruzele, pasiūlykite!

Austėja Landsbergienė
2011 06 30 21:41

taip Danguole, jūs visiškai teisi. Tai yra reklama firmai.


Pats lengviausias dalykas, kuris čia yra daromas yra burnoti, koks netobulas pasaulis, pasitelkiant statistiką, mokslinius tyrimus.

Firmai iš to tik absoliuti nauda. Jie ir toliau tęs savo reklamą, gal sijonai penkiais cm bus trumpesni. ir pykčio koncentracija čia po kitu mokymu bus penkis kartus didesne.


aš vis tiek nesuprantu ar čia šiame tinklapy piktinamasi viskuo, kas nepatenka į vieną ar kitą standartą ar ieškoma sprendimo?

boruzele
2011 06 30 20:31

O zinot kaip suprastu jusu diskusija ta firma? ogi kaip gera reklama :D deja, tokia tiesa...

Danguole
2011 06 30 19:56

Be ziauraus moters objektizavimo tokia 'reklama' parodo, kad firmos savininkai & reklamdariai viesai suponuoja, kad imoniu vadovai, zinoma, yra vyrai (akivaizdu, kad ne moterys yra tokiu reklamu auditorija).
Vyrai, savo ruoztu, (isi)vaizduojami kaip instinktu vedinini patinai - gilesne iskirpte, trumpas sijonas, ir stai, ko dar bereikia?! (gal profesionalumo, geru instruktoriu, gerai pateikiamos kursu medziagos???)

Ziu
2011 06 30 11:15

Boružėlė klausia, kodėl moterys šitoj diskusijoj tokios aršios:"Nesuprantu tik vieno, kodel moterys cia tokios arsios. Pavydzios matyt dar nepasieke lyciu lygybes".

O taip, žinoma, mes moterys esam siaubingai pavydžios. Vietoj to, kad apsirengusios seksualiais rūbeliais virtuvėje keptume kepsnius, norime, kad būtų nustojama mus menkinti ir diskriminuoti.

Tiesiog manau, jog nenormalu, kad 2011aisias vis dar reikia aiškinti, jog aš turiu tas pačias teises kaip ir vyras.

Nenormalu, kad moterys vis grūdamos į seksualinio objekto rėmus. Ar normalu, kad mažos vos kelių metų sualukusios mergaitės irgi yra stumiamos į tą rolę ir seksualizuojamos. Ar normalu, kad dvimetėms-keturmetėms pardavinėjami batai ant kulniukų ir visokie bikiniai? Ar normalu, kad mokome savo dukras nuo vystyklų, kad išorę reikia puoselėti, nes tai vienas iš kozirių, reikalingų vyro susiradimui?

Ar normalu, kad moterys Europos Komisijos duomenimis Lietuvoje uždirba 15 proc. mažiau nei vyrai, nors daugiau moterų nei vyrų patenka į darbo rinką turėdamos universitetinį išsilavinimą? (Statistikos departamento duomenimis tarp visų dirbančiųjų moterys su auksštuoju išsilavinimu sudaro 59,3 proc., o vyrai - 40,7 proc.)

Ar normalu, kad smurto šeimoje moters atžvilgiu atveju daugelis vis dar mano, kad "ji pati prisiprašė"? Ar normalu, kad moterys išprievartavimo atveju yra diskutuojami moters rūbai, ("aišku, kad ji to norėjo, pažiūrėk kaip apsirengusi") ir t.t

Visos šios neteisybės kyla dėl egzistuojančių lytinių stereotipų. "Vyrai mūrai ąžuolai..." ir "dailioji lytis".

Bet esmė yra ta, kad ne tik moterys nuo tų stereotipų kenčia.
Tikrai nemau, jog vyrai daug ką laimi dėl jiems nuolat kišamo patino stereotipo.

Ar normalu, kad daugybė vyrų nusižudė šitos finansinės krizės metu, nes likę be darbo ir praradę pinigus, jie neteko savo statuso ties savo paties tiek aplinkinių akyse?
Ar normalu, kad tiek vyrų nusižudo, nes jiems paprasčiausiai nediagnozuojama depresija? Vyrų sveikatos padėtis yra prastesnė. Normalu?

Ar normalu, kad mūsų sūnūs mokykloje mokosi prastesniais rezultatais nei dukros?

Niekad nepamiršiu, kaip vienas mano klasiokas paskutinėje gimnazijos klasėje pasakė, jog jis turi pasirinkti studijuoti tai, kad jam suteiks galimybė išlaikyti šeimą. Vos aštuoniolikos metų, jokios šeimos jis dar neturėjo, bet jau nuo pat mažų dienų vyrai yra stūmiami į šeimos išlaikytojo vaidmenį.

Va dėl ko mes tokios aršios esam. Dėl neteisybės visų -tiek vyrų tiek moterų- atžvilgiu.

Alice
2011 06 30 11:01

Panaršiau mokslinėse duomenų bazėse ir radau labai neblogą mokslinį straipsnį (literature overview) apie seksualinio priekabiavimo aiškinimo tipologiją.

Ten minima ir ta teorija, kad seksualinis priekabavimas yra susijęs su biologija. Na priekabiavimas prilyginamas poravimosi partnerio ieškojimui gyvūnų pasaulyje. Straipsnio autoriai teigia, jog vienintelė stipri šios teorijos pusė yra tai, kad ji siejama su evoliucine perspektyva. Bet...

Teorija turi daugybę trūkumų: pirmiausia šita (biologistinė) teorija gerokai supaprastina reiškinį, ignoruoja tokius svarbius visuomenės ir asmenybės faktorius, o taip pat sulygina lytinį priekabiavimą su normaliu reproduktyviniu ritualu taip subanalindama priekabiavimą.

Antra, teorija yra neproduktyvi, nes beveik neįmanoma vykdyti studijas jai patikrinti. Be to, ji visiškai nesugeba suteikti strategihų priekabiavimo užkirtimui.

Trečia- egzistuoja labai mažai šia teoriją palaikančių empirinių studijų.
Pavyzdžiui Tangri, Burt, and Johnson (1982) nerado jokio ryšio tarp biologijos ir seksualinio priekabiavimo. Kitas šios teorijos trūkumas- tai, kad, anot jos, vieno moterys būtų seksualinio priekabiavimo aukos, o taip juk nėra.

" An overview of the literature on sexual harassment: Perpetrator, theory, and treatment issues" Pina, Gannon, Saunders (2009)


Taigi, hipotezė, kad priekabiavimo priežastys yra biologinės nėra patvirtinta mokslo.

Alice
2011 06 30 10:20

Oj kokia diskusija! Alice, edai, prašau, dar dar :))))

Ruta
2011 06 29 22:06

O siaip, tai jei tos mergeles demonstruojasi, tai demonstruojasi. Imones ivaizdis tikrai ilgai neissilaikys, manau tai labai trumpalaike strategija, kvailas reklamavimosi budas. Ir sutinku, kad grizus i LT, tai labai i veida trenkia tas isvaizdos pabrezimas. Man is karto artimuju zmoniu net buvo pasakyta: suamerikonejai, apsirengusi kaip piemenaite (suprask- iskirpte neatitinka LT gylio).

kristina
2011 06 29 00:46

Austeja, yra tokiu bajeriu ir JAV. Viena televizijos laida, tokia vietine laida apie masinas-automobilius butent turi tokias bobeles (net ne grazias merginas) apsirengusias provokuojanciai, rozinemis plunksnomis maudymukus apsikaisusias, demonstruoja salia masinu. Aisku, tai ne saugos kursai, masinu laida, bet vis tiek, pasitaiko tokiu bajeriu ir JAV. . .
Is kitos puses, vyro ivaizdis JAV televizijoje yra baisus, vyras vaizduojamas kaip durnelis, nevykelis ir pan, net kai kuriuose multikuose kuriuos mano trimetinuke ziuri. . .

kristina
2011 06 29 00:43

nuosirdziai dziaugiuosi, kas moteris, nereikia nesioti plytu, vyrai pirma pro duris praleidzia. Nera socialines lygybes, tai iliuzija, korios nenorim paleisti. Galiausiai tai ne tik atlyginimai. Nemauciau berniukui raudonu batuku su gelytem ar boruzelem, nepirkciau ruzavu balioneliu. Nereikia amerikos statistikos, ten daug rafinuotesnes pazeidimu formos

Nesuprantu tik vieno, kodel moterys cia tokios arsios. Pavydzios matyt dar nepasieke lyciu lygybes

boruzele
2011 06 28 20:14

Edita, lankstukus pamačiau tik jau sėdėdama mokymų suole prieš paskaitas. O šiaip tai tie kursai yra privalomi vadovams ir nelabai yra, iš ko rinktis :(

Oho, kokia diskusija! Bet man kažkaip viskas aišku. Biologinės lygybės nėra ir negali būti. Socialinės lygybės nėra, bet ji GALI būti. Ir, manau, jos nebus tol, kol moterys pačios tapatins ją su biologine.

Austėja Landsbergienė
2011 06 28 19:10

Austėja, o kodėl išvis naudojotės tokios įmonės paslaugomis?

Edita
2011 06 28 17:53

1. Vyrai kuriems su galva ir emocijom viskas tvarkoj nors uztenka kad viena dalis pilnai funkcionuotu. Gali zmogui gyvenime buti viskas labai gerai ir nera poreikio ieskoti antros trecios ketvirtos puses

2. Moteris irgi zmogus.
Visiems gali trukti vitaminu "fakitol"

beje, kiek toje JAV statistikoje yra vyru nusiskundimu ir koks procentas is ju skundziasi kad prie ju priekabiaja tos pacios lyties atstovai? manau cia suo ir pakastas.

JAV ne autoritetas - jie gali dar i teisma paduoti jei nepriekabiauji del virsvorio.

edas
2011 06 28 14:28

Bet jei seksizmas ir seksualinis priekabiavimas yra, anot jūsų, buoliginis reiškinys, tai kodėl
1. yra vyrų, kuriems seksualinis priekabiavimas yra neprimtinas elgesys ir jie taip patys niekada nesielgtų?
2. Kodėl yra priekabiaujančių moterų? (ir nereikia čia iškart nurašyti amerikietiškos statistikos... tai kad egzistuoja seksualinis priekabiavimas prie vyrų yra faktas. Jau 1991ais Europos Komisija išleido rekomendaciją apie tą reikalą. Protection of the dignity of women AND MEN at work).

Alice
2011 06 28 13:48

Mojuoti JAV statistikom isviso nemandagu. Ten bet kokiu nusiskundimu daugiau nei padvigubejo — teisiniai iskrypeliai.

Manau norint puoseleti ar formuoti teisinga socialines elgsenos kultura tarp dvieju lyciu reikia pirma pabrezti kad tai absoliuciai skirtingi padarai, ir jokiu budu nera lygus. Cia ir prasideda etiketas.

o sexizmas bebejo biologinis reiskinys... priekabiaujant tikrai nepakeiti savo socialio statuso, bet sieki asmeniniu tikslu. Lyciu tikslams nesutampant atsiranda terminas sexizmas.

kadangi blogas aboie vaikus...
davo bernui leidziu betka neskirstant i mergaitiskas ar berniukiskas veiklas, gali siuvineti megzti, zaisti lelem ar masinom visos veiklos visiems tinka, bet mergaiciu niekada neskriausti, o jei kas skariaudzia ginti.

cia mes sutarsim, kad lyti nustato ne veikla ar socialinis statusas, o tiesiog gamta

edas
2011 06 28 13:26

Biologinis skirtumas, žinoma, egzistuoja, ir to neneigia niekas. Bet per daug priskiriama biologijai, kai , iš tikrųjų, didžiulė dauguma skirtumų tarp lyčių yra ne kas kita, o tiesiog socialinė konstrukcija.

Pavyzdžiui, aštyonioliktame amžiuje tikras vyras demonstravo savo jausmus Įžeistas vyras galėjo viešai rodyti ašaras arba apsikabinti kitą vyrą ne jokių insinuacijų į homoseksualumą ar "subobėjimą".

O priskirti seksizmą biologijai... tai jau nė už ką nesutiksiu su tokia nuomone.
Kiek gi galima sakyti (ir tokiu būdu nuvertinti), kad vyrai elgiasi kaip paprasčiausi patinai, savo instinkto vedami tiesiog turi paplekšnoti per užpakalį bendradarbei ar komentuoti jos krūtinės dydį. Čia ne biologija, o tiesiog "kiaulizmas".
Žmogus nėra vien biologinis gyvūnas. Mūsų gyvenime ir tarpusavio bendravime yra milžiniškas kultūrinis socialinis sluoksnis. Va jis ir reguliuoja mūsų instinktus.

Jei mes neleidžiame savo "gyvuliškumui" pasireikšti vienoje sferoje, tai kodėl galime sau leisti jam taip reikštis kitoje, ypač jei tai neigiamai paveikia aplinkinius? Gadinti orą, raugėti irgi yra naturalu, bet tai nereiškia, jog tai darome prie kitų, viešai. Tai nereiškia, jog normalizuojame tokį elgesį.

Tai kodėl seksualinis priekabiavimas (net jei jis pagal jūsų teoriją būtų grynai biologinis reikalas) turėtų būti toleruojamas?

Ir dar... Yra daugybė vyrų, kuriems teko patikrti seksualinį priekabiavimą (tai paneigia jūsų teoriją apie priekabiavimo neišvengiamumą dėl jo biologinio prado). Pavyzdžiui Equal Employment Opportunity Commission (JAV) statistiniais duomenimis seksualinis priekabiavimas prie vyrų per paskutiniuosius penkioliką metų PADVIGUBĖJO.

O sakyti, kad toks elgesys, seksualinis priekabiavimas ir seksizmas yra moterų naudai... Tai jau atleiskite teparodo, kad tiesiog nematote tų visų neteisybių, neigiamai įtakojančių tiek vyrus, tiek moteris.

Alice
2011 06 28 12:36

na taip, vyrai nesutverti nesioti plytu, bet jei reikia tona ar kita sunesti i penkta auksta kas tai padarys? manau geriau vyras, kas blogo gali nutikti, gal stubura pasitemps, bet gimdos ne :)
nelygu bet teisinga.

lyciu skirtumas yra anatomijoje ir kuno konstitucijoj, vidineje chemijoje, skirtinguose hormonuose etc.

pats sexizmas yra vidines chemijos reiskinys, netoreruotinas jei iseina is kurturos normu (santykio tarp dvieju skitingu lyciu kulturos) neteko girdeti nusiskundimu is vyru kad butu nukenteje nuo sexizmo, kodel nekovoti uz tai kad siekiant lygiu teisiu moteris lygiai taip pat turi tese priekabiauti? (turi ir visada visada turejo). chemija yra chemija... dabar norite kad morale imtu visu pries gamta. o tai jau nusikatimas.

ziurint giliai ateiti as manau tikrai psieksim belyciu zmoniu epocha tarp kuriu nebus jokios trinties - nei fizines nei emocines


o siaip priimkit viska kiek graziau jusk viskas moteru naudai:
jei moteris kavaila - tai ji turbut sexy blondine
jei vyras kvailas tai ryskiai ir slykstus smirdantis kiaule

edas
2011 06 28 12:11

Nei viena save gerbianti reklamos agentūra (tiek vietinės reikšmės, tiek tarptautinė) niekada gyvenime klientui nepasiūlytų tokio sprendimo - nei technine prasme (nes "kvepia" naftalinu, rūsiu ir neapsakomu vulgarumu), nei idėjine (jei kas nors man galėtų paaiškinti, kuo susijęs vizualas ir reklamos žinutė, būčiau be galo dėkinga). Nes arba čia ypač sofistikuota reklama (noooot), arba įmonės vadovo bei darbuotojų klaidingas įsitikinimas, kad "sex sells" tinka visur ir visada be išimčių.

guste
2011 06 28 08:30

Edai,

Tas pasakymas "dailioji lytis" nėra kažkokis duotybė, o paprasčiausia socialinė konstrukcija. Tai tiesiog tam tikrais tailais tamtikrose kultūrose egzistuojantis suvokimas. Tai nėra kažkokia nekintanti teisybė ar amžina duotybė, pagal kurią turėtume šiandien gyventi.

Mane pavyzdžiui tas pasakymas baisingai nervina, nes pusė žmonių iškart vertinami pagal išvaizdą. Tam, kuris to nepatyrė (vyrui) tai gal ir nesuprantamas mano pyktis, bet aš visų pirma esu ŽMOGUS, asmenybė, individas, o ne LYTIS.

Aš egzistuoju ne tam, kad vyrai į mane žiūrėtų, kad aš "gražinčiau" jų gyvenimus, kad jiems būtų kur akis paganyti.
Nesu kažkokia dekoracija, butaforija.

Lygiai tas pats sakytina apie "stipriąją lytį". Juk vyrai egzistuoja ne tam, kad nešiotų plytas, vaidintų kažkokius supermenus.

Toks primityvus dichotominis skirstymas nė kiek nepadeda mūsų kaip individų ir kaip visuomenės vystymuisi, o tiesiog smarkiai apriboja, uždaro (be jokios svarios priežasties) kvailuose rėmuose ir neleidžia mums būti ŽMONĖMIS, o verčia būti LYTIES ATSTOVAIS.

O aš tikiu, kad kada nors lyčių teisės bus lygios. O kodėl neturėtų taip būti?
Kodėl turėtume nuleisti rankas ir pasitenkinti tuo, kad moterų atlyginimai yra mažesni už vyrų (nors moterų išsilavinimo vidurkis Lietuvoje aukštesnis nei vyrų )?
Kodėl turėtume priimti kaip normalų dalyką tai, kad daugelis vyrų (2011aiais) vis dar neprisiima pilnos atsakomybės už buitį ir už vaikų auklėjimą?
Kodėl turėtume toleruoti seksizmą ir seksualinį priekabiavimą darbe ir kitose viešosiose erdvėse?

Tikiuosi, kad kai mūsų vaikai augs, niekas nė neprisimins to idiotiško skirstymo į "dailiąją" ir "stipriąją" lytis.

Alice
2011 06 28 08:26

o man patinka tokios reklamos -Ypac american vintage!
galetu tai testis bet JAV teisine sistema viska subjaurojo iki iskrypimo.

lyciu teises nebus lygios, nes viena is ju yra dailioji
tada klausimas kodel dailioji - kuo butent kitokia, kame tas dailumas
randam kas kur ir tai pabreziam taip didinam skirtumo verte

minetos kontoros reklamos bukletai nera gal techniskai tobuli bet ideja yra kontraste cia kaip juodai balta derinta su spalvotu - visada skamba.
kaip ir kudas ausktas / mazas storas cirkininkai Picaso piesiniose
ai, tiesa, kudos moterys taip pat blogai del nesuvokiamu priezasciu

edas
2011 06 27 22:59

Taip taip, A.Laura, ne tik piktos ir grubios, bet dar ir siaubingai pavydžios :)

guste
2011 06 27 19:32

A.Laura, dėl grubumo, tai aš tokio dalyko šitoj diskusijoj nelabai matau. O kas liečia piktumą tai noriu pasakyti, kad pyktis šitoj situacijoj yra naturalus dalykas, nes ne mes visą biurą įžeidėm, o tas biuras su tokios savo reklamom įžeidinėja ir moteris ir vyrus.
Man tai tikrai baisu ir nejauku, kad atvirai galima demonstruoti tokį požiūrį į moteris. Ir dar baisiaus, kad tai daro ne vienas koks nesusipratėlis, bet kaip kiti sako didelė dalis firmos darbuotoju. Nesuprantama, kaip galima normalizuoti moters kūno objektifikavimą tokiu mastu.

Vienas dalykas turėti tokį požiūrį į moteris ir išgėrus mėtyti kvailus juokelius privaciame baliuje, bet man nesuvokiama, kad tai firmai negėda prieš savo klientus. Kaip jie įsivaizduoja savo klientą, jei mano, kad tokios brošiūros pritraukia juos?
Įdomu ar tos firmos direktorius labai norėtų, kad jo mama, žmona, dukra, sesuo tokiu pat būdu reklamuotu savąsias darbovietes.

Alice
2011 06 27 19:20

Paskaičiau komentarus ir... taip nejauku pasidarė. Ponios komentuotojos (dauguma), kokios Jūs piktos ir grubios! Pradėkit pasaulį gerinti nuo savęs, o dabar įžeidėt visą biurą.

A.Laura
2011 06 27 17:53

Apie Taunytę: Mano vyras sakė, kad ne visai teisingai pasakė Taunytė - ne krušama, o kruština.

astu
2011 06 27 10:47

persiprašau, jei kažkas jau komentavo ta tema, bet pagal lankstinukus spręsčiau, kad čia "darbų sauga" visai kitoje srityje.. Ten kur būna reklamos apie "švelnų masažą".. :D :D

Jurgytukas
2011 06 27 10:18

Ispudinga:)) Ir iskirpte, ir viskas, kas aplink ja:)) Ypac *reklamsciku* fantazija (arba tiksliau tariant, absoliutus jos trukumas, ir firmeles bukaprotiskumas...:)))

Indre Macke
2011 06 27 09:09

:) paskaičiau ir prisiminiau kaip viena žinoma daininkė Jolė
-ytė kartą rimtoje formoje dirbo ir sugalvojo kaip firmos veiklą pareklamuoti panaudojant žodelį "pyst"... na, labai atsiprašau, aš taip nekalbu, o tokia reklama tikrai buvo..ir diskutavo apie tai labai, jog normalus žodis, lietuviškas...tik nežinau, kiek naudos iš tos reklamos buvo...
o visai neseniai vienoje iš delfi.lt rubrikų buvo publikuojami penki straipsniukai. trijų iš jų pavadinimuose buvo žodis "seksualumas". ir apskritai, kur rašo apie moteris, tai vis "suspindo, pražydo seksualumu"...
o man tai labai patiko gerb. F. Taunytės žodžio seksuali vertimas - krušama. dabar kai tik pamatau straipsnį su tuo skambiu žodžiu, visada išsiverčiu :)))))
o tas traipsnelis apie tai kaip būti gražiai gimdant tai man irgi labai patiko :) skaniai pasijuokiau, dabar laukiu, kada parašys kaip gražiai atrodyti numirus. kokias procedūras prieš tai pasidaryti, kiek blakstienų priauginti, koks nagų lakas madingiausias....na, aš čia šiaip, tarp kitko, su pajuokavimu...apie šių dienų kalbos turtus ir grožio kultą...

Viltė
2011 06 27 09:00

Na per gimdymą mano išvaizda man tikrai mažiausiai rūpėjo. Ir tikrai nerūpėjo, kad gydytojas vertintų mane pagal išvaizdą.

Man tai tas paskutinis sakinys parodo, ne tik moters pavertimą objektu, bet ir vyro "patino" socialinę konstrukciją.

Juk bet koks vyras, nesvarbu, kad jis gydytojas galbūt iškviestas pas gimdančią moterį dėl kokios nors komplikacijos tiesiog privalo elgtis patiniškai ir nužvelgęs ją nuo galvos iki kojų įvertinti.
Moteris visada turi būti "on display", o vyras turi visada ją vertinti pagal patrauklumo skalę... Koktu nuo tokių marazminių stereotipų

Alice
2011 06 26 18:30

Alice, super :D
Man asmeniškai per gimdymą buvo giliai dzin kaip aš atrodau :D ir pamačius į patalatą užeinant dar vieną gydytoją, priedo su kostiumu, pagalvojau: jetau, dar vienas žąsinas atsivilko mane pakankinti :P Tuo metu man trikrai nerūpėjo ar jis žavisi mano papais ir blakstienų ilgiu ;) man norėjosi, kad kuris nors iš tų "žąsinų" išspęstų problemą, nes gimdymas buvo su komplikacijom.
Kita verus būtent šitas straipnis turi kai kuriuos atsakymus, kurie kyla sakitant "berniukai ir mergaitės" bei "raudoni bateliai su boružėlėmis", t.y. kodėl vyrui arba berniukui būti nors kiek moterišku yra žema, arba kaip Astėja sakė, sumenkina jo statusą. Nu gal tik man taip atrodo.

Beatrice
2011 06 26 16:41

Nors įmonės pavadinimas čia, kaip suprantu, dėl etinių sumetimų nutylimas, bet neabejoju, kad tai SDG, plačiai pagarsėjusi erotiniais naujų metų kalendoriais, ir biuro kekšių, atsirašau - sekretoriu rinkimais, kur jos dažniausiai pozuoja atitinkamos pozomis ir atitinkamas vietas pabrėžiančia apranga.
Ir dėl visiškai aiškių priežasčių (stovėjo kitoj eilėj, kai dievas intelektą dalino) tos firmos darbuotojoms ir jų rengiamų konkursų dalyvėms šis būdas reklamuotis labai patinka, o dar labiau įtinka jų šefams, kurie maždaug tokio lygio: http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/nori-darbo-nusirenk-56-156331.
Tokias įmones reiktų viešinti ir apeiti ne dėl to, kad jos kažkaip žemina moteris, kurios pasikartosiu - nesijaučia žeminamos,nes būti instinktyvaus sekso objektu yra jų idealas ir gyvenimo prasmė, - o tik dėl to, neverta prisidėti prie kretinų pelno auginimo.

kuosa
2011 06 26 13:39

Labai pritariu Sandrai, kad grįžus į Lietuvą tas seksizmas akis baisingai bado. ir pilna jo visur. Kai kada jis vulgarus ir atviras (tos baisingos rubrikos ir nuotraukos is klubas.lt), o kartais labiau paslėptas.

Mane baisingai erzina, kad rašydami straipsnius apie moteris žurnalistai nesugeba atsikratyti įpročio rašyti apie jų išorę. Štai pavyzdžiui, praėjusios savaitės LietRyte buvo straipsnis apie kariūnę, kuriai teko patirti patyčias karo akademijoj. Tikrai tokias žiaurias ir sistemingas patyčias. Straipsnio pavadinimas? "Ilgakasė kariūnė kovėsi tylaus karo frontuose". Prie ko čia tos kasos? Prie ko čia tas plaukų ilgis?

Bet šių metų prizas už "nenuilstamą rūpinimąsi savo išore" tenka straipsniui "Kaip per gimdymą atrodyti gražiai?"
http://www.5braskes.lt/vaiva/article.php?id=44131861

Keletas citatų iš straipsnio "Visos priemonės turi būti atsparios vandeniui ir prakaitui. Juk mūsų tikslas - švytinti oda ir įraudę žandukai, o ne tobulas makiažas"
"Antakiai. Kritiškai svarbus reikalas". "Akys. Nepamirškite maskuojančio paakių pieštuko!"
Straipsnis baigiamas tokiu sakiniu "Ar įsivaizduojate tą malonų jausmą, kai išvaizdus gydytojas, vizituojantis jus palatoje, iš nuostabos kilstels antakius: „Norite pasakyti, kad jūs KĄ TIK po gimdymo?"."
Tai gi. Net per gimdymą ir iškart po jo moteris TURI būti objektos vyro akims paganyti.

Alice
2011 06 26 13:36

Kazkaip labai manes nenustebino tos reklamos,nes kiek tenka gristi i lt.kaskarta kazka pastebu,kad morterys savo vertia bando parodyti apnuogindamos tai viena tai kita kuno dali(reklamose,atlikejos,gatvese ir tt.),paskutiniu metu uzkliuvo toks reklaminis uzrasas "sexy coca cola" ir pamaniau negi ir gerimas dar gali atlikti tokia funkcija:) O apie lietuvos banku vakarelius(bardelius) kur nekvieciamos zmonos ir buna su apsauga teko girdeti nemazai,tai kas ten vyksta galim tik isivaizduoti.Tad manau dar tyres praeiti nemazai laiko kol lietuvaites prades,gerbti savo kuna ir taip neleis tokiomis reklamomis siusti zignalus vyrams,kad visos moteris taip save tik sugeba pateikti.

sandra
2011 06 26 12:55

man tai nepatinka, man tai labai labai nepatinka, bet......tuo mes ir skiriamės nuo viso pasaulio,kad turim kitokia praeiti, arba...jos neturim, ir kaip "atsilikėliai" turim pereiti viska, ką kitos šalys perėjo prieš 80 metu.....tik gal viska greičiau praeisim, ir kad reklamų tokiu nebūtų neprireiks tu 80 metų, užteks kokiu...20 :) ir taip su viskuo visose srityse - pasiekimais vaikų auklėjimo srityse, švietime, požiūryje į žmogų ir panašiai, mes tik pradedame eiti ten, kur kitos šalys jau seniai pabuvojo. ar tai pasiteisinimas? ne, bet matyt čia ta evoliucija, kurios fazę turi pereiti visi. ar tai riekia toleruoti? Ne. ir dėl to, kad netoleruosim, kalbėsim, rinksim info visa tai gal greičiau praeisim. ir vėl liūdna.......gal pakalbam kas čia gero, nuostabaus, puikaus ir ką turim super gero ir tai ko kiti neturi? kuo verta mumyse žavėtis ir džiaugtis? prašau..... :)

cukrus
2011 06 26 12:14

Kai tik uzsuku i Jusu tinklalapi vis randu ka nors idomaus:) Deje, deje, pasaulis keiciasi labai pamazu, o sksizmas egzistuoja ne tik Lietuvoje. Vakar nuejau i vairavimo kursus su instruktorium (Prancuzijoj). Pazymejima turiu, bet kadangi vairavau labai mazai nuo jo gavimo, tai tenka praktiskai mokytis is naujo.

Pasitaike instruktorius jaunas vyrukas. Pamates mano lygi klausia: "O kodel tau nenusipirkus automatinio autmobilio?". Sakau: "Gal ir pirkciau, bet darbe reiks vairuoti su pavarom." Tada klausia: "O ka darysi jeigu neismoksi?(!!!!??)
"Tai mokysiuos, kol ismoksiu, tam as cia ir esu!" Pamokos pabaigoj sako: "Tai dabar mes tave sodinsim su moterim, nes mes vyrai, tokie kieti." Sakau: "Man tai jokio skirtumo, Lietuvoj mokiausi su vyru, problemu neturejau...."

Tai va, The Mini Automatic. For Simple Driving. :)

Butinai atsispausdinsiu sita 1930 metu reklama, nunesiu tam vyrukui pamokyti. Aciu, Austeja!
Beje, mano apranga ir isvaizda padori, nieko provokuojancio...

JulijaN
2011 06 26 10:20

pazurekite MAD MAN seriala... paaiskes koks skirtumas yra tarp 60uju reklamos ir siuolaikines: KONTEKSTAS...

viesnia
2011 06 26 08:56

Pašiurpinot, išties.
Nebūčiau pagalvojusi, kad tokie dalykai... realiai įmanomi.
Na... kai reklamuoja kazino... naktinius klubus... gal dar kažkaip kažkiek, nors vis tiek... nelabai kažkaip smagu žūrėti, bet DABRŲ SAUGOS KURSAI???!!! Come on, žmonės (turiu minty, įmonės savininką), čia jau žemiau, menkiau ir kvailiau nebūna!

Kristina
2011 06 25 21:52

O aš tai galvoju, kas per (ne)veislinis patinas yra įmonės vadovas, kad tokius dalykus leidžia ir daro. Man gėda būtų tokioje įmonėje dirbti

astu
2011 06 25 18:11

nu ne kursus, bet kokius nors limonadus, baldus ar panašiai.
o apie darbų saugą biure, tai mums Anglijoj rodė šitą filmuką

http://www.youtube.com/watch?v=bcg53bRktCg

Lupena
2011 06 25 13:03

manes amerikietiskos reklamos dar tiek nesuerzino kiek lietuviskos...gal isskyrus paskutiniaja, papustu man taip i veida, pats gautu i nosi :D

Danguole
2011 06 25 11:53

Lupena, bet tai jie ne profesionalią (bent jau save taip pateikiančią) įmonę reklamuoja, kurios kursus turi išklausyti kiekvienos Lietuvoje veikiančios įmonės vadovas. Man tai nekliūva, kai apatinius reklamuoja pusplikis vyras ar moteris (na, kažkas gi turi juos reklamuoti, ar ne? :D), bet kai darbų saugos kursus ir priešgaisrinės saugos kursus :D :D :D

Austėja Landsbergienė
2011 06 25 11:50

bet kad yra ir nemažai reklamų ir su pusplikiais vyrais :D

Lupena
2011 06 25 11:48

Name, bet vat bėda ta, kad lietuviška reklama - iš 2011- ųjų, o amerikietiškosios - iš 1930-ųjų :(

Alice, aš irgi pagalvojau: kodėl ne pusplikiai vyrai, savo 6-pack'us demonstruojantys? :D Tuomet, manau, visi sakytų, kad neprofesionalu, neestetiška ir neetiška ir t.t. ir pan. O tai kodėl moterys ok? Kiekvieną kartą vis dar mane stebina :)

Austėja Landsbergienė
2011 06 25 11:46

Ar turi tos lietuves mergeles bent kiek koses galvoj, kad leidzia su savim tokius dalykus daryti... Zema, pigu, neskanu. Ir kartu iprasta, kasdieniska - uztenka iseit is namu. Bet ziurint i Amerikietiskas, kur moteris isstatoma ne kaip lele su papais (atsiprasau), bet tusciavidure, kvaila namu seimininke, uzviriau kaip reikiant. Esu taikus zmogus, bet tam kurejui tai voztelciau per jautriaja...

Name
2011 06 25 11:24

Kabėjo šitos firmelės kalendorius pas mus kabinete praėjusiais metais. Žvengėm, kad pleibojaus jau nebereikia. O trumpai - tokio "lievumo" dar paieškoti reikia. Į firmą šu tokiu kalendorium nesikreipčiau.

SauliusP.
2011 06 25 09:23

Nežinau, ar čia teisybė, jog čia tikrai tos firmos darbuotojos, bet juokingas noras "pasipuikuoti savo darbuotojais" tokiu būdu.

Kodel firma tada nesipuikuoja savo darbuotojais vyrais?

Gal vyrams užtenka išmanyti savo darbą, tureti kompetenciją, o moterims (kaip dažnai būna) reikia puikuotis tik savo išore. Vyrą charakterizuoja žinios ir protas, o moterį apnuogintas kūnas.

Kad bankai turi aprangos kodą, tai čia normalus reikalas. Aš pas savo asmeninę bankininkę einu pasitarti dėl paskolų, pensijos ir pan, o ne žiūrėti į jos iškirptę.

Kodėl būtent norima, kad MOTERYS demonstruotų savo kūnus? Moters kūnas egzistuoja ne tam, kad vyrai galėtų akis paganyti, o lygiai tokiais pačiais tikslais kaip ir vyrų- kad galėtume kvėpuoti, eiti, judėti ir t.t.

Jei čia ne keleto nesusipratėlių daryta brošiūra, o tokia tos firmos kultūra, tai man dar baisiau darosi.

Alice
2011 06 25 07:16

Viskam pritariu del reklamos kosmariskumo ir t.t., bet del Lietuvaiciu isrodymo tai igavau siek tiek platesne perspektyva... Reikia pamatyti Australes: kuo maziau sijonas dengia sedimaja - tuo geriau, o apie aukstakulniu auksti einant i 7/11 cipsu tai isvis nekalbu. Bet cia dar nieko. Reikia pamatyti azijietes - jos pamisusios del grozio kulto. Diena - kilograminis makiazo sluoksnis, visada aukstakulniai, priaugintos ir perm riestos blakstienos, keratinu tiesinti plaukai (ir taip sutvarkyti kad ne plaukelis "ne i ta puse" neziuretu). Atsiduri salia tokios tam paciam 7/11 su sneakers'ais ir hoodie tai net zagteli. Ir 90% ju taip atrodo. Labai baisu. Vakar maciau viena su miniaku ir odiniais batais auliniais iki slaunu. Tai lietuvaitems dar zodziu yra kur stiebtis menkinant moters lygiavertiskuma grozio industrijoj ir tarnaujant patriarchalinei pasauletvarkai.

sese
2011 06 25 05:58

Ta firma yra gerai žinoma tarp ne tokių intelektualių Lietuvos piliečių kaip tamsta, nes jos darbuotojos daug dėmesio skiria įvairiems grožio paviešinimams.

Ir aš iki šiol visada maniau, kad likčiau padorumo ribose pagirdamas įmonės administraciją, kurie paskatina savo darbuotojas ir nebijo pasipuikuoti tuo, kokį kolektyvą turi (mano žiniomis, nuotraukose tik darbuotojos). Juk taip daug geriau, nei liepti darbuotojoms slėptis po ilgomis rankovėmis ir panašiai (ką daro mylimieji švedų bankai Lietuvoje).

RascalLT
2011 06 25 00:05

Gėda kažkokia.

Laura B.
2011 06 24 23:23

Man net kraujas užkaito, kai tas nuotraukas pamačiau. Baisu! Neįsivaizduojamas dalykas, kad Švedijoj firma taip save reklamuotų. Kad leistų sau naudoti nuotraukas, kuriose moters kūnas be jokios priežasties yra taip apnuoginamas (juk ne maudymukų reklama) ir taip baisiai objektifikuojamas.

Žiūrint į tas reklamas susidaro vaizdas, kad vienintelis būdas moterims pasiekti tikslą yra seksualizuoti save, pateikti save kaip seksualinį produktą ir taip išmusti vargšus, vien instinkto vedamus vyrus iš vėžių.

Tiems, kas dar nėra matę širdingai rekomenduoju per Youtube pasižiūrėti Jean Kilbourne labai žinomą paskaitą "Killing us softly" apie tai, kaip moterys ir vyrai vaizduojami reklamoje
http://www.youtube.com/watch?v=QSXDCMSlv_I (pirma dalis)
http://www.youtube.com/watch?v=9zudgbjFvvo (antra dalis)
http://www.youtube.com/watch?v=fs-SQ385Zek (trecia dalis)

Alice
2011 06 24 22:24

 

Registracija į Šeštadieninę mokyklėlę

"Mažasis mokslininkas" jau prasidėjo!

Daugiau informacijos ČIA