DARBELIAI. Grupės/klasės stendas - dėlionė.

Parašyta 2009 Rugsėjo 17 d.
P1090453

Ši dėlionės detalė - iš Augusto pernykštės klasės (buvo antrokas). Man patiko pati mintis: ant kiekvienos delionės detalės vaikas nupiešia, kas jis toks: iš kokios šalies, kas jam patinka ir t.t. ir pan. ir užklijuojama vaiko nuotrauka.

Taip pedagogas susipažįsta su vaiku (pavyzdžiui, Augustas nupiešė kompiuterį: "Man labai patinka kompiuteris ir aš puikiai moku juo naudotis", žiemą: "Labiausiai man patinka žiemą važiuoti slidinėti į Italiją. Ir Kalėdos labai patinka." ir pan.). Be to, ir kiti tėvai, atėję į klasę, gali pasiskaityti, kokie yra vaiko draugai, kas jiems įdomu, kuo gyvena. Dėlionės detalę Augusto mokytojas paprašė nuspalvinti mėgstamiausia spalva - irgi informacija apie vaiką! O pabaigai...visa visų vaikų detalių dėlionė buvo sudėliota ant vienos iš klasių sienos ir buvo ten visus mokslo metus, primindama, kad jie - klasė, komanda!



Dėkui, Austėja, tai ir norėjau išsiaiškinti. Tiesą sakant, tai tik patvirtino mano nuojautą.
Aš irgi manau, kad turinys ženkliai svarbiau, negu forma. Aišku, svarbu, kad būtų įskaitomas, bet tie visi jungimo taisyklingumai... Na, man kažkaip sunku palaikyti namie tokią pačią politiką, kokia yra mokykloje, bet juk negaliu sakyti ir priešingai, negu mokytoja. Nes maniškis ir šiaip anarchistas, turintis savo nuomonę, tai jeigu ir aš dar patvirtinsiu, kad esmė ne kaip raidės sujungtos, bet rašyti be klaidų, suprasti prasmę ir pan.

Austėja, aitrini mūsų žaizdas, pasakodama apie beveik idealius darželius ir mokyklas. Kaip norėtųsi, kad daug kur situacija ir pas mus LT keistųsi.

Restar
2009 09 22 09:45

as irgi pamenu, kaip mus mustravo su tuo dailyrasciu. Na tai, mano rastas gana dailus, uzsienieciams atrodo kone kaligrafinis ;-) bet yra visa kruva klasioku, kurie tikrai labai nesistengia savo rasto iskringaliuoti... Pamenu, ne taip sujungiau "o" ir "k", tai tetis su "britvute" turejo panaikinti mano netaisyklinga "kringeli", ant kurio as veliau turejau teisingai parasyti. Ech...
Mano teveliai, pamenu, man vis geru parkeriu ieskojo, nes tie pigieji balti su auksiniu rusisku uzrasu "ucis na otlicno" buvo labai prastos kokybes. Pamenat?

Alice
2009 09 18 20:10

Vaaaau, kokia nuostabi idėja. Šaunus darbelis- dėlionės detalė.

Renatulis
2009 09 18 16:50

o man "uzsienietiskas" rasymas patinka labiau, nes... lengviau skaityti, jis daugelio zmoniu vienodesnis. o va tas "lietuviskas" arba rusiskas tai labai priklauso nuo zmogaus. tas graziai/negraziai vertinimas netinka. nes yra zmones kurie pakankamai dailiai raso, bet su tokia savita maniera, kad rastas visvien yra galvosukis.

ps. mano rastas baisokas, mokykloj dailyrascio nekenciau, ir man pranasavo medikes karjera :D

Lupena
2009 09 18 10:09

Ligita, prisiminiau, kad mums visiems buvo dailyraštis - o kelių dabar raštas gražus? :D Tiesiog filosofinis klausimas, ar tai verta investicija? Gal svarbiausia, kad būtų tvarkingas ir įskaitomas, o ne "gražus"? Ir kas yra "gražus" raštas: toks, kur viskas išraityta taip, kaip reikia ar tiesiog dailus? Bet jei tiesiog dailus, tai man vieno žmogaus raštas gali būti gražus, o kitam žmogui to paties - jau vidutiniškas?

Ir dar teisingai Restar sako, kad a) vėliau rašome taip, kaip norime ir b) dabar ir tas raštas nebėra toks aktualus, kai jau net mokyklose reikalaujama, kad darbai būtų atlikti kompiuteriu - apie darbą net nekalbu! Aišku, tai neturėtų būti priežastimi nesimokyti rašyti, bet būtent tvarkingas ir įskaitomas raštas yra pagarbos kitiems parodymas. Gal to ir užtenka?

Austėja Landsbergienė
2009 09 18 09:54

Restar, Austėja, mano dukra per anglų kalbos pamokas rašo taip kaip Augustas - ''užsienietiškai'' :), o per lietuvių - su visais jungimais. Tiesa, dailyraščių niekad nerašė, o gaila, nes raštas neišgražiųjų... Bet turinį mokytojai labai giria ;)

Ligita
2009 09 18 09:40

Restar, geras klausimas :) Augustui nebuvo ir nebus dailyraščio. Taip, mokytoja(s) vis pataiso, pakalbina, kad gražiau rašytų, pagiria, kai mato, kad Augustas pasistengia, tačiau esmė - ne forma, o turinys. Labai gerai tą galima palyginti su Vilhelmu, kuris jau šiemet (pirmokiukas) raides raito ir už tai gauna įvertinimą :D (Vilhelmas eina į belgišką mokyklą).

Tam tikra prasme mums pasisekė, nes Vilhelmas - čiuplutis, jam patinka dailiai, tvarkingai rašyti. Augustui tuo tarpu svarbu yra tai, KĄ rašai. Vis kalbame su juo apie tai, kad mes RODOME PAGARBĄ pagarbą tam, kuris skaito, rašydami gražiai :D (nes jis sako, kad jam gerai ir taip, kaip jis rašo). Bet tai - ne "zulinimas", o tik skatinimas...

Iš tiesų man asmeniškai priimtinesnė Augusto mokyklos politika: kai vaikas skatinamas gražiai rašyti, bet tai nesureikšminama, kai didesnis dėmesys skiriamas turiniui, o ne formai. Gal dėl to tie vaikai su tokiu džiaugsmu ir eina į mokyklą, kad prie jų nesikabinėja? O argi tai nėra mokyklos tikslas - uždegti noru mokytis?

Austėja Landsbergienė
2009 09 18 09:29

Kažkodėl aš pagalvojau, kad labai būčiau norėjusi tokios delionės savo klasėje :) Superinė!!!

Gintare
2009 09 18 09:02

Šaunus dalykas. Būtų irgi idėja klasei - reikia pagalvoti, iš ko tą dėlionę padaryti ir pasiūlyti mokytojai.
O šiaip tai man užkliuvo... Augusto rašymas - na, toks grynai užsienietiškas. Tai tiesiog įdomu, ar užsienyje nekreipiamas dėmesys į raidžių jungimą? Nes pas mus LT kažkaip tai labai akcentuojama, mokytoja nuolat pataiso, jeigu ne toje vietoje arba visai nesujungtos raidės. Gal pas mus pernelyg didelis akcentas tam skiriamas? Nes kai ištrūkstame iš mokyklos/pradinių klasių įtakos gi visi rašome kaip papuola... Jeigu išvis rašome...

Restar
2009 09 18 08:29

 

Gruodžio 9-ąją dr. Austėja Landsbergienė Kaune, viešbučio Europa Royale konferencijų salėje, ves seminarą "Kaip mokyti vaiką laikytis taisyklių?", tad mielai lauksime jūsų atvykstant. Bilietus įsigyti galite čia : (spustelkite) dr. Austėjos Landsbergienės seminaras Kaune


Įpusėjo Vaikystės Sodo Šeštadieninė mokyklėlė MAŽASIS MOKSLININKAS! Dar nevėlu apsilankyti ir prisijungti prie mažųjų atradėjų! Daugiau apie tai sužinoti galite čia: (spustelkite) Šeštadieninė mokyklėlė