Grįžti į blogą
rugpjūčio 23

MOKSLO NAUJIENOS. Ikimokyklinukams, kurie negeba įvertinti kiekio, vėliau pasireiškia sunkumai mokantis matematikos

 

Remiantis Misūrio universiteto tyrimo išvada, vaikai, kuriems dar iki mokyklos sunkiau sekasi įvertinti, kiek objektų yra grupėje, net 2,4 karto dažniau turi sunkumų mokantis matematikos mokykloje. Tėvai galėtų padėti atžaloms šiuos įgūdžius lavinti, akcentuodami skaičius kasdienybėje.
Negebėjimas įvertinti grupės dydžio, kliudo vaikui įsisąmoninti, kaip skaičiai simbolizuoja kiekį ir kaip tie kiekiai susiję tarpusavyje. Nesuvokdami vertės, kurią simbolizuoja skaičiai, galiausiai vaikai ima atsilikti matematikoje, o tai, pasak kitų tyrimų, kartais būna susiję su patiriamais sunkumais ieškant darbo.
Norėdami patobulinti vaiko įgimtus sugebėjimus bent apytiksliai įvertinti grupės dydį, tėvai turėtų dažniau atkreipti dėmesį į skaičius ir kiekius kasdienybėje. Pavyzdžiui, po to, kai ikimokyklinukas atlieka tam tikras užduotis, paklausti, kiek gi užduočių jis atliko. Aiškinti ir rodyti pavyzdžiais, kaip daug kas pasaulyje išreiškiama skaičiais. Suvokti skaičių pasaulį padeda ir dažnas klausimas „Kiek?“