Grįžti į blogą
rugsėjo 11

Švietimo naujienų apžvalga (2015.09.11)

2015.09.11 – prieš vienuolika dienų prasidėjo nauji mokslo metai. Mieli kolegos, ar jau atsikvėpėte? Mes – dar ne. Adaptacijos (ir vaikams, ir tėvams) vis dar vyksta, srautai vis dar “nesusigulėjo”. Ir – nors žinome, kad taip bus kasmet ir kasmet esame tam pasiruošę – vis vien išgyvename daug nerimo ir jaudulio.

 

Viena įdomiausių šių dienų naujienų – tai, kad Facebook kuria individualizuoto ugdymo programą. Man ir džiugu, ir liūdna. Džiugu, nes jau nepaprastai daug kas supranta, kad XXI amžiuje individualizavimo neišvengsime. Liūdna, nes dar daug reikės dirbti būtent Lietuvoje, kol suprasime ir tai, kad individualizuoti būtina, ir tai, kad individualizavimas nereiškia individualaus darbo su vaiku.

Straipsnyje gerai įvardinta – daug kas turi būti atiduota į mokinio rankas. Tačiau tuomet mes pripažįstame, kad mokiniu reikia pasitikėti (ir tikėti), ar ne? Ar taip yra? Ar taip gali būti? Jei ne šiandien, tai kada?

 

Štai DB kalbama apie pradinių klasių mokytojų paruošimą. Galėčiau apie tai kalbėti valandų valandas. Jie kalba apie tai, kad pradinių klasių mokytojai yra nepakankamai paruošti gamtos mokslų dėstymui. Gamtos mokslų! Kai susiduri su studijas baigusiu žmogumi, kuris motyvaciniame laiške rašo “gryšti”, kartais svyra rankos. Nes, kaip sakant, įsidėmėtinos rašybos žodžiais – pradinių klasių kursas...kur jau ten gamtos mokslai! Ir vis dėlto aš esu linkusi mąstyti optimistiškai. Ką mes galime padaryti, kad būtų kitaip? Ką AŠ galiu padaryti, kad būtų kitaip? Štai aš, pavyzdžiui, įsteigiau stipendiją studentui/studentei, kuri(s) rašys darbą Emocinio intelekto ugdymo arba Gamtos mokslų pradinėje mokykloje tema. Gal tai paskatins daugiau žmonių susidomėti tuo, be ko, mano manymu, pradinėje mokykloje jau nebeįmanoma?!

 

Ir dar. Mieli tėvai, ar visi po vasaros patikrinote vaikų galveles? J Nes, kaip sakant, būna visko! O apie super utėles JAV skaitykite toliau ;)

 

BBC: Lack of science and maths skills 'can hamper adults'

Suaugusieji, kuriems trūksta bazinių gamtos mokslų ir matematikos žinių, rizikuoja labiau pasikliauti mitais, mistika ir priimti netinkamus sprendimus.. Matematikos ir gamtos mokslų mokymasis iki 18 metų užaugintų išmintingesnę žmonių populiaciją, teigia Britų mokslų asociacijos prezidentė Dame Athene Donald. Kitą savaitę vyksiančiame Britų mokslo festivalyje profesorė Donald planuoja paskatinti didelius pokyčius JK švietimo sistemoje. Ji teigia, kad mokiniai per anksti yra profiliuojami. Piliečiai turi galėti priimti tinkamus sprendimus dėl jų pačių asmeninių gyvenimų – skiepų, mobiliųjų telefonų, klimato pokyčių ir pan. Tam, kad šie pokyčiai įvyktų, vis daugiau jaunų žmonių turi domėtis ir būti suinteresuoti mokslu. Problemos kyla anksti, kai per daug mokytojų pradinėse klasėse nėra pasiruošę dėstyti gamtos mokslus arba nėra pakankamai geri specialistai, kad mokytų pagrindinio lygio gamtos mokslus. Būdami 14-os metų, vaikai turi priimti sprendimą, kuriuo remiantis jie paprasčiausiai suskirstomi į “tiksliukus”, menininkus ir pan. Taip pat ji pabrėžia lyčių stereotipų problemą ir teigia, kad moterų moksle yra per mažai. “Mums reikia keisti mokytojų, tėvų mąstymą, kad užtikrintume, jog abi lytys gauna vienodai laiko pamokose, kad berniukai neužgrobia prietaisų.” Mokslas yra integruojamas į kasdienį mūsų gyvenimą, todėl požiūris, kad jis yra bjaurus, baisus ir pavojingas nepaprastai trukdo. Mes turime sunkiai dirbti, kad tėvai nemistifikuotų pagrindinių faktų. Anglijos švietimo departamento atstovas pritaria, kad matemtikos bei gamtos mokslų žinios yra gyvybiškai svarbios kasdieniame gyvenime. Vis daugiau mokinių atsisako mokytis net turėdami aukštus GCSE matematikos ir gamtos mokslų įvertinimus. Tačiau mokinių, kurie renkasi mokytis šiuos dalykus A lygiu, skaičius pakilo daugiau nei 38000 nuo 2010 m.

 

NY TIMES: Facebook Takes a Step Into Education Software

Facebook, kuris visiškai transformavo bendravimą su savo socialinių tinklų paslauga, dabar nori padaryti panašų poveikį ir švietimui. Silikono Slėnio kompanija pranešė, kad dirba su vietinių mokyklų tinklu, kad sukurtų programą, kuri padėtų vaikams mokytis jiems priimtinu tempu.  Projektas buvo remiamas Mark Zuckerberg ir vieno iš jų svarbiausių darbuotojų Chris Cox. “Mes pamatėme, kad galime padėti ateities švietimui, pritaikydami savo įgūdžius, ir labiausiai norėjome surasti būdą daryti poveikį, darydami tai, ką mes gebame geriausiai – kurdami programas”. Aštuoni Facebook darbuotojai buvo paskirti dirbti prie šio projekto, kuris tyliai prasidėjo praėjusiais metais. Šis projektas yra vedamas idėjos, kad tiek mokymasis, tiek kontrolė turėtų būti atiduodami mokiniui į rankas. Programa padeda vaikams dirbti kartu su mokytojais, kartu kurti pritaikytas pamokas ir projektus. Mokytojai taip pat gali administruoti individualizuotas apklausas, kurias programa gali vertinti ir stebėti. Dabar programa naudojasi apie 20 mokyklų, tačiau yra siekiama, kad ji būtų nemokama ir prieinama visiems vartotojams. Skeptikai teigia, kad Facebook turi ne pačią geriausią reputaciją, kai kalbama apie vartotojų privatumą, tačiau programos atstovai teigia, kad įmonė nenaudos privačių mokinių duomenų marketingui ir jie bus saugomi. Nors pastangų dar įdėta mažai, Facebook teigia prisiimantys ilgalaikį įsipareigojimą švietimui.  Švietimo atstovai vis dažniau kalba apie individualiems mokinių poreikiams pritaikytų pamokų svarbą, dažnai pabrėždami, kad technologijos gali būti potenciali pokyčių jėga. Tačiau net ir palaikantieji programą pabrėžia mokytojams reikalingos pagalbos svarbą, kad nauja programa būtų panaudojama efektyviai.

 

THE GUARDIAN: Schools tighten grip on restrictive dress codes – and students are fed up

JAV vaikai sugrįžta į mokyklas ir čia jų laukia ilgesnis taisyklių sąrašas. Namų darbai nėra pagrindinis rūpestis, dėl ko vaikai jaudinasi grįždami į mokyklas. Sugrįždami mokiniai turi naują rūpestį: jogos kelnes, palaidines, kurios apnuogina pečius, sijonus, kurie neišlaiko “pirštų testo”. Mokyklose draudžiamų drabužių sąrašas kasmet vis ilgėja – jam ilgėjant, mokinių nepasitenkinimas auga. Mokyklos, kurioje buvo uždraustos jogos kelnės bei tamprės, mokiniai sukūrė įvyki Facebook socialiniame tinkle ir pakvietė visus mokinius rugsėjo pirmąją į mokyklą atvykti apsirengus būtent šiais drabužiais. Prie tokio protesto prisijungė daugiau nei 200 mokinių. Griežtos aprangos taisyklės yra kritikuojamos internetinėje erdvėje ir pačiose mokyklose. Praėjusiais metais New York’e daugiau nei 200 Staten Island mokinių, iš kurių beveik visos mergaitės, buvo nušalintos nuo pamokų dėl aprangos kodo nesilaikymo. Kritikai teigia, kad aprangos kodas mokyklose yra seksistinis ir nukreiptas tiesiogiai prieš mergaites.

 

EDWEEK: 'Super Lice' Shouldn't Keep Students Out of School, Experts Say

Daugeliui tėvų naujausios antraštės apie įprastam gydymui atsparias utėles kelia baimę, nes dabar atsikratyti šiais mažais kenkėjais taps dar sudėtingiau. Jų nerimą sustiprina tai, kad žiniasklaida šią naują rūšį praminė “super utėlėmis”. Remiantis Amerikos pediatrų akademijos rekomendacijomis, mokiniams, kurių plaukuose randama utėlių arba jų kiaušinėlių, buvo leidžiama likti mokykloje ir dalyvauti pamokose, tačiau tėvų primygtinai buvo prašoma jas naikinti, kai vaikai grįžta namo po pamokų. Daugelis mokyklų atsisakė masinių vaikų patikrinimų mokyklose. Vietoje to, siekiama išmokyti pačius tėvus patikrinti vaikų plaukus ir atpažinti utėles bei jų kiaušinėlius.