„Vaikystės sodas“

Pagalbos
vaikui centras

„Vaikystės sodas“
Kontaktai
„Vaikystės sodas“

Visi įrašai

Jums užsakius, man parašius…
2011 11 10

Žinote, kokie yra Niujorko mokyklų kiemai? Betoniniai. Mačiau ir vieną-kitą su keliais medžiais, bet dauguma – betoniniai. Kai kuriuose – ant betono išpieštos klasės, kai kuriuose pastatytos žaidimų aikštelės (bet ne visuose, kurias teko matyti, o mačiau, atrodo,  10). Tai padėjo suprasti, kodėl viena profesorė iš Niujorko konferencijoje daug kalbėjo apie tai, kad žaidimų aikštelės turi būti kuo natūralesnės. Pagalvojau, kad Lietuvoje mums niekur nereikia grįžti – mes turime tikrai puikius mokyklų ir darželių kiemus! Šiek tiek kūrybiškumo, ir jie išvis gali būti tiesiog fantastiniai – tokie, kad bent jau kai kurios Briuselio ir Niujorko mokyklos, kuriose teko viešėti, tikrai varvins seilę! Be to, Lietuvoje mes kreipiame dėmesį į tai, kokia yra ta mūsų mokyklų ir darželių aplinka. Štai ir šiemet lapkričio 11d. bus apdovanojami darželiai ir mokyklos, geriausiai tvarkantys savo aplinką (Labai norėjau pradėti įrašą pasidžiaugdama mūsų ugdymo įstaigomis :))

Kadangi žadėjau parašyti, kokiuose pranešimuose dalyvavau konferencijoje, tai pasidalinsiu:

1. Kad vertinimas būtų suprantamas visiems: mokytojams, vaikams, ir šeimoms.

2. Sisteminis požiūris į pareigybinius aprašus, darbuotojų samdymą, profesinį tobulėjimą ir darbuotojų vertinimą.

3. Fantastinės elastinės vaikų smegenys: vaikų smegenų raidos ir lyties ypatumų mokslinė analizė.

4. Moteris vadovė, verslininkė ir šeimos žmogus – ar įmanoma?

5. 101 būdas nuraminti vaikus: kaip padėti vaikams kontroliuoti savo elgesį ir gerinti ugdymo(si) procesą.

6. Kalbos centrai darželiuose: praktiniai patarimai, kaip per visus pojūčius mokyti skaityti.

7. Aplinkos, žadinančios vaizduotę, sukūrimas darželiuose.

8. Daugiau, nei miela: tinkamas matematikos ugdymas(is) darželiuose.

9. Dirbk protingiau, o ne sunkiau: kaip individualizuoti ugdymą.

10. Kaip padėti atsiskleisti gabiems vaikams.

11. Direktorių forumas: galimybės ir iššūkiai.

12. Kaip išsaugoti vaikų žaidimą darželių akademizavimo laikmečiu.

13. Kūdikių ir mažų vaikų stebuklas: naujausi duomenys apie jų raidą ir ugdymą(si).

Šiaip aiškiai prisimenu, kad dalyvavau bent 15-oje pranešimų, vadinasi, ne visus prisimenu. Vienas svarbiausių kriterijų, pagal kuriuos rinkausi, į kuriuos pranešimus eisiu, buvo tai, kad pranešimą turėjo skaityti žmogus, itin gerai išmanantis, apie ką kalba. Pavyzdžiui, mokslininkas, tyrinėjantis būtent tai. Tiesiog pastebėjau, kad – jeigu nueinu ten, kur vyksta bendro pobūdžio pranešimas – nieko naujo ne(be)išgirstu.

Kaip visada – informacijai reikia susigulėti, o ir visas remarkas būtų neblogai iš(si)pakuoti. Be to, išvažiavome iš namų į oro uostą vakar 13val, o šiandien 12val buvome Vilniuje, tai jaučiuosi lengvai pavargusi ir ganėtinai sunku susikaupti.

Parašykite, apie ką jums būtų įdomiausia paskaityti tinklaraštyje, nes tikrai apie viską išsamiai parašyti neturėsiu galimybės.