Grįžti į blogą
balandžio 12

MOKSLO NAUJIENOS. Mokytojo gestai padeda mokytis matematikos

 

Mokiniai geriau suvokia aiškinimą, jei jų mokytojai pasitelkia rankų gestus – tai paprasčiausias mokymo įrankis, galintis pagerinti matematikos rezultatus tiek iškart, tiek vėliau, mokantis aukštesnėse klasėse.

 

Tyrimas, publikuotas „Child Development“ edukacinės psichologijos žurnale, pateikia keletą svarių įrodymų, jog gestų naudojimas daro unikalų poveikį mokymui.

„Gestai – labai naudingas įrankis, kuris ničnieko nekainuoja ir kurį labai lengva naudoti klasėje,“ - teigia Kimberly Fenn, Mičigano universiteto dėstytoja ir tyrimo bendraautorė.

Šiame tyrime dalyvavo 184 antrų-ketvirtų klasių mokiniai. Pusei jų buvo rodoma filmuota pamoka, kurioje mokytojas mokė matematikos pasitelkdamas tik kalbą. Kitai pusei tą pačią pamoką dėstęs mokytojas kalbėdamas dar ir naudojosi gestais.

Dėstoma tema – matematinė lygtis (pvz.: 4+5+7=x+7). Lygčių suvokimas vėliau yra būtinas mokantis algebros. Taigi pirmasis mokytojas paprasčiausiai aiškino užduotį žodžiais, o kitas – kalbėdamas dar ir rodė abiem rankomis, kiekviena jų vaizduodamas skirtingas lygties puses.

Iš karto po pamokos vaikams buvo duotos su tema susijusios užduotys. Vaikai, stebėję pamoką su gestais, jas atliko geriau. Kitas testas jų laukė po 24 valandų. Šie vaikai vėl pademonstravo didesnį suvokimo progresą, nei tie, kurie buvo tik išklausę temos žodžiu.

Panašūs tyrimai buvo atlikti ir anksčiau, tik tuomet buvo įrodyta gestų nauda mokant akis į akį, o šiuo atveju – įprastoje klasėje. Be to, šis tyrimas pirmasis įrodė, kad gestai gali padėti mokiniams perkelti žinias į kitą kontekstą, tarkime, suvokę sudėties lygtį jie geriau suvokia daugybos lygtį.

 

Tuo pačiu tyrėjai pastebi, jog JAV mokytojai linkę mažiau rodyti rankomis nei kitų šalių mokytojai, o amerikiečiai vaikai atsilieka matematikoje nuo kitų Vakarų šalių vaikų ir ypač sunkiai įsisąmonina lygtis pradinėse klasėse. „Tad galime jiems padėti greičiau perkąsti elementarų lygmenį, tuo pačiu palengvindami algebros mokymąsi ateityje“, - teigia mokslo atstovai.

 

Nuotrauka by nerosunero www.flickr.com