Grįžti į blogą
gegužės 03

MOKSLO NAUJIENOS. Pagalbinės priemonės matematikos klasėje

 

Konkretūs objektai, tokie kaip žaisliukai, kaladėlės ar pan, kuriuos vaikai gali paliesti ir perkelti į kitą vietą, naudojami mokant matematikos pagrindų nuo 1980-ųjų metų. Tai grindžiama ilgalaikiu įsitikinimu, jog mažų vaikų mąstymas iš prigimties yra labai konkretus, taigi mokantis skaičiuoti jiems turėtų pagelbėti konkretūs dalykai.

Tačiau nauji Notre Dame universiteto tyrimai atskleidžia, jog ne visos konkrečios pagalbinės priemonės yra vienodai geros. Paaiškėjo, kad vienos jų veiksmingiau už kitas padeda vaikui suvokti matematines sąvokas.
Taigi prancūzų psichologai, tiriantys, kaip vaikai suvokia ir sprendžia matematikos užduotis, aptiko, jog pakeitus pagalbines priemones, pakinta ir vaikų rezultatai. Jie gerėja, jei skaičiavimo objektai yra gausūs percepcinių, jutiminių detalių (yra ryškūs ir blizgūs).
Ryškiaspalviai, neįprastos tekstūros ar formos daiktai labiau patraukia vaiko dėmesį ir padeda jiems susikoncentruoti į užduotį. Kita vertus, kai vaikams objektai jau yra pažįstami, minėtos detalės tik apsunkina skaičiavimo užduotį, nes dėmesys labiau krypsta į pačius objektus bei jų paskirtį, nei į matematikos užduotį.
Šie atradimai leidžia manyti, jog vaikams lengviau mokytis skaičiuoti, jei pagalbinės mokymo priemonės maksimaliai rėžia akį ir yra minimaliai žinomos. Bendresne prasme, šis tyrimas padės mokytojams nuspręsti, kokios mokymo priemonės tiks naudoti klasėje būtent tądien.

"SXC" nuotr.