Grįžti į blogą
birželio 14

MOKSLO NAUJIENOS. Patvirtintas ryšys tarp mokyklos klimato ir čia tarpstančio žiaurumo

 

Naujas Liuksemburgo universiteto tyrimas įrodo, jog tarp mokyklos vidinio klimato ir joje vykstančių patyčių egzistuoja tiesioginis ryšys. Tad mokyklos galėtų labiau stengtis, kurdamos ir taikydamos efektyvias žiaurumo prevencijos strategijas.

Patyčios ir agresija mokyklose – opi visuomenės problema visame pasaulyje. Ji kelia didelę grėsmę moksleivių sveikatai, pasiekimams bei apskritai gerovei. Žinoma, garsiausiai nuskamba incidentai, kurių metu panaudota rimta fizinė prievarta, tačiau ne taip į akis krentančios fizinės ir psichologinės agresijos formos (taip pat ir priekabiavimas, patyčios) yra kur kas dažnesnės ir šiurpina savo mastais.  

Dvidešimt metų vyksta tyrimai, siekiant išsiaiškinti mokyklinio žiaurumo rizikos faktorius. Vis augančio susidomėjimo sulaukia vienas jų – tai mokyklos ir klasės vidinis klimatas. Manoma, jog tai labai susiję su agresijos paplitimu. Tačiau mokyklos klimatui nusakyti trūksta aiškių apibrėžimų, o tik patirtimi paremtus argumentus kartais būna sunku interpretuoti.

Prof. G. Steffgen išanalizavo ir apibendrino 36 nepriklausomų tyrimų apie mokyklos klimato ir mokyklinio žiaurumo ryšį rezultatus. Šiuose tyrimuose buvo remiamasi moksleivių suvokimu, koks yra mokyklos vidinis klimatas ir kaip jis susijęs su čia vykstančiomis patyčiomis, fizine agresija ir pan.  Įrodyta tai, kad toks ryšys egzistuoja, ir tam ryšiui įtakos neturi nei mokinių amžius, nei lytis, nei mokyklos ar klasės dydis.

Tyrimas publikuotas prestižiniame žurnale Aggression and Violent Behaviour. Jo išvadose teigiama, jog mokyklos vidinio klimato pokyčiai gali sumažinti žiauraus elgesio apraiškas. Tyrėjai pabrėžia, jog mokyklos edukacinė ir socialinė funkcija yra be galo svarbi, ir tai dar sykį paneigia mintį, jog už mokyklose plintančią agresiją atsakingi yra tik patys agresoriai.

Genti Shkullaku nuotr., www.flickr.com