Grįžti į blogą
gegužės 20

MOKSLO NAUJIENOS. „Sveikas“ ir "vaikiškas" produktas - nereiškia sveikiausias

 

Į vaikus orientuoti maisto produktai Didžiosios Britanijos prekybos centruose yra mažiau sveiki nei tie, kurie skirti platesnei vartotojų visuomenei. Tokių išvadų prieina Hertfordšyro universiteto mokslininkai, atlikę tyrimą. Tuo pačiu jie kelia klausimą, ar nereikėtų reguliuojant vaikams skirtą maisto rinką įvesti daugiau apribojimų.

Europoje ir pasaulyje plintant vaikų antsvorio problemoms, vyriausybės susirūpino, kaip sugriežtinti reikalavimus reklamai tų vaikiškų produktų, kuriuose gausu riebalų, cukraus ir druskos. Į taikiklį pirmiausiai papuolė konditerijos gaminiai ir gėrimai. Deja, šis tyrimas atskleidė, jog netgi tie vaikams skirti produktai, kurie tradiciškai yra laikomi „sveikais“, pvz., jogurtai, dribsnių batonėliai  ir kitoks vartoti paruoštas maistas, yra nesveikesni už parduodamus bendrai rinkai.
Taigi tėvai, tikintys, jog „vaikiškas“ (sprendžiant iš pavadinimo, pakuotės su paveiksliukais ar pridėto žaisliuko, o tai pat reklamos pobūdžio) – tai reiškia sveikesnis, klysta. Yra priešingai – analogiškuose produktuose, skirtuose suaugusiems, rasta mažiau riebalų ir cukraus (pvz., jogurtuose), o taip pat druskos. Žinoma, tai kelia nerimą ir nedidina vartotojų pasitikėjimo...
Taigi tyrėjai ragina tėvus atsargiai rinktis vaikams skirtus produktus, žinant, jog jie nėra sveikiausias pasirinkimas, o taip pat skatina gamintojus pasvarstyti, kaip tuos produktus patobulinti.

Nuotr. coffeehistorian, www.flickr.com