Grįžti į blogą
sausio 08

Vaikystės Sodo stalo žaidimai: Story Cubes.

Vaikystės Sode kasdien akcentuojame kūrybiškumo ir raštingumo (kalbos sklandumas, žodyno turtingumas, nuolatinis įvairios literatūros skaitymas, meilė knygai ir pan.) ugdymą. Turime keletą stalo žaidimų, kurie apima ir kūrybiškumo, ir raštingumo ugdymą. Visų pirma šį žaidimą radau skaitydama apie kūrybiškumą skatinančias aplikacijas. Taip ši aplikacija atsirado mano telefone ir buvo išbandyta mūsų žavaus jaunimėlio ir jų draugų, kurių nuolat pilni mūsų namai. Patiko.

Po kelių mėnesių mūsų draugai keliavo į DB (ugdomųjų žaislų parodą) ir paprašėme parvežti vieną žaidimą (jeigu jį ten užtiktų). Jie parvežė pirmąjį žaidimą, kuris - po kelių dienų mūsų namuose - iškeliavo į VS.

Vėliau iš parduotuvės D6 atkeliavo dar vienas žaidimas:

O galiausiai aš iš Švedijos parvežiau trečiąjį:

Dėžutė yra nedidelė, tačiau galimybių - devynios galybės. Aplikacijas turi visų klasių (taip, dabar iPad'us turi visos Vaikystės Sodo klasės) iPad'ai, o trys žaidimai keliauja po visus Sodelius ir yra mėgstami visų Sodiečių. Reikia pasakyti, kad Rory's Story Cubes nepanašus nė į vieną stalo žaidimą, tad neturiu su kuo jo palyginti. Man labiausiai patinka, kad šiame žaidime visi yra laimėtojai ir kūrėjai. Be to, šis žaidimas tikrai skatina kūrybiškumą ir raštingumą taip, kaip nė vienas kitas. Tad jeigu ieškote įkvėpimo, smegenų atpalaidavimo ir norite smagiai leisti laiką su vaikais (taip, jiems šis žaidimas labai patinka!) - nesnauskite.

Vaikystės Sodo pedagogai dar turėjo keletą pastebėjimų:

1. Vyresni vaikai (nuo 5) žaidžia savarankiškai, jaunesnieniems reikalinga suaugusiojo pagalba užbaigiant istoriją;
2. Vaikai mokosi raiškiai kalbėti;
3. Vaikai mokosi sieti pradinį veiksmą su vėliau sekančiu, kuris net nenumatytas;
4. Lavėja vaizduotė;
5. Gali žaisti vienas vaikas (pats kuria istoriją ir ją užrašo);
6. Gali žaisti grupė vaikų - istorija kuriama drauge;

7. Galimi keli variantai žaidimo (sugalvojant pavadinimą kurti istoriją, istoriją kiekvienas kuria pradėdamas sakinį iš kurios nors raidės, kuria pasaką, eilėraštį ir pan.)

Smagiausia, kad kiekvieną kartą, žaidžiant šį žaidimą, galima sukurti naują žaidimo variantą.
O dabar - vaikų istorijos iškritus tam tikrai paveikslėlių sekai:

U. G. (6 metai)

Žemės paslaptis

Kartą gyveno stebuklinga avytė. Ji ganėsi sau pievoje. Ir pamatė vabalą. Avytė turėjo savo šeimininką, kurio vardas buvo Dėdžius Skrutas. Jis turėjo stebuklingą lazdelę. Jai įsakius bent kokį žodį, tas ir atsitikdavo. Ir ji dar buvo gyva (lazdelė). Vieną kartą šeimininkas paklausė:

-      Ei, kodėl čia dar nedega šviesa?

Ir seneliukas lazdelei pasakė:

-      Padaryk, kad čia būtų šviesa.

Bet tuo metu kažkas leidosi pro langą. Ogi ten, buvo parašiutininkas. Vos tik kur jis nusileisdavo, pradėdavo šviesti vaivorykštė. Ir buvo be galo gražu, ir pievoje skraidė bitutės. Ir tokia buvo žemės paslaptis.

M.K. (5 metai)

U. G. (6 metai)

Žemės pasaka

Vieną kartą žemės rutulyje nutiko žaibas. Jis pataikė į du žmones. Ir vienas iš jų nuliūdo, ir tada jis surado stebuklingą lazdelę. Netoliese pamatė rūmų pilį, į kurią vedė pėdsakai. Ir tada pėdsakai nuvedė ten. Jie surado strėlę ir auksinį padidinamąjį stiklą.

M.K. (5 metai)

U. G. (6 metai)

Žuvelės istorija

Kartą jūroje plaukė auksinė žuvelė. Ji pamatė danguje vaivorykštę ir į vandenį spindėjo tos spalvos. Užsižiūrėjusi į vaivorykštę, žuvelė nepamatė, kaip ją paėmė ranka.

Auksinė žuvelė pamatė bitę. Bitė žuvelę nuskraidino pas seneliuką su lazdele, kuris kitoje rankoje turėjo žibintuvėlį. Jis su žibintuvėliu apšvietė raktelio spynelę ir įkišo ten raktą. Pasuko į dešinę ir atrakino duris, už kurių pradėjo degti ugnis. Žuvelė išsigando.

Praskriejo stebuklinga strėlė ir parnešė žuvelę į jūrą.

M.D (6 metai)

E.Š. (4 metai)

G.A. (5 metai)

Pasaka

Kartą gyveno spyna ir į ją trenkė žaibas, tada spyna ėjo toliau ir pamatė žvaigždę, kuri atsitrenkė į žemę, ir žemė nuskriejo. Bitė pamačiusi skrendančią žemę, nuskriejo paskui ją, tačiau atsitiko nelaimė ir jai sulūžo ranka ir bitė nuskrido medaus, o vėliau pas bičių gydytoją į palapinę. Po viešnagės pas gydytoją, pasižiūrėjo į laikrodį, kad jau dvylika valandų.

G.A. (5 metai)

Mergaitė pati sukūrė ir pati užrašė

Statė namą, o berniukui skaudėjo ausis. O berniukas mėtė kamuolį ir to žaislas lūžo. Gaudė drugelį, mėtė kamuolį. Berniukas gavo dovanų žiedą ir gamtis nepatiko, ir atėmė pinigus ir pradėjo rėkti.