Grįžti į blogą
gegužės 31

Minutė matematikai. III.

Vaikams labai patinka istorijos. Ar sekate jiems matematines pasakas? Jei dar ne, tai pats laikas pradėti! Žinoma, istorijos turi būti apie juos pačius, na, ir šiaip iš jų aplinkos (juk turi būti įdomu!).

Kai pradėjau dirbti su penkiamečiais, prisigaminau įvairių priemonių, kurios padėtų vaikams. Pavyzdžiui, kai tema būdavo "Gyvenimo ciklas" ir mokydavomės, tarkim, apie varlių gyvenimą, tai Matematinių minučių metu išdalindavau vaikams po iš žalio popieriaus lapo padarytą lelijos lapą ir po penkias varlytes. Na, ir pradėdavome sekti pasakas... Apie penkias varlytes, kurios gyveno ant lelijos lapo, tačiau viena ėmė ir išvažiavo pas močiutę. Kiek liko gyventi ant lelijos lapo? Arba gyveno penkios, bet gandras surijo keturias - kiek liko? ir t.t. ir pan. Taip vaikai dėliodavo ant ir nuimdavo varlytes nuo lelijos lapo ir visą matematiką pajusdavo savo regos ir lytėjimo pojūčiais (ne tik girdėdami istoriją).

Istorijas galite ir sunkinti, lavinti vaikų loginį mąstymą. "Morta prie jūros rado kriauklę, plunksną, akmenuką ir pagaliuką. Kiek daiktų rado Morta?"; "Morta, Paul ir jo broliai dvyniai valgo sausainukus. Kiek vaikų valgo sausainukus?"; "Ūlai penkeri metai, o Mortai - ketveri. Kuri yra vyresnė? Jaunesnė?"; "Mes turim vėžlį jau 8 metai, o žiurkėną - pusę metų. Kurį gyvūną ilgiau turim?" ir t.t. ir pan.